loading...
ثبت شرکت - ثبت شرکت خاص - ثبت ارزان شرکت
نازنین بازدید : 462 دوشنبه 04 آذر 1398 نظرات (0)

قبل از شروع راهنمای پرداخت هزینه روزنامه کثیرالانتشار ، لازم است که برای آشنایی ذهن خوانندگان ابتدا راجع به روزنامه کثیرالانتشار مطالبی را ارائه دهیم سپس وارد بحث اصلی شویم، پس پیشنهاد می کنیم تا انتهای این مقاله مطالعه کنید که هنگام پرداخت هزینه روزنامه کثیرالانتشار دچار مشکل نشوید.

 

پرداخت هزینه روزنامه کثیرالانتشار

 

دانستنی های مربوط به روزنامه کثیرالانتشار

به احتمال زیاد واژه ی روزنامه کثیرالانتشار را در رادیو و تلویزیون بسیار شنیده اید و انواع آن ها را در کیوسک مطبوعاتی مشاهده کرده اید. بهتر است بدانید که هیچ تعریفی در قانون برای روزنامه کثیرالانتشار ارائه داده نشده و این موضوع را نیز اداره حقوقی قوه قضاییه روزنامه کثیرالانتشار تایید کرده است ولی کلا به روزنامه های پرفروش هر کشوری روزنامه کثیرالانتشار گویند.

امروزه با توجه به نیازهای عموم، افراد یکسری کالا و خدمات مورد نیاز را روانه بازار می کنند که برای ادامه فعالیتشان باید شرکت خود را به ثبت رسانند بنابراین یکی از مراحل ثبت شرکت درج آگهی در روزنامه های کثیرالانتشار است.

 

مواردی که باید در روزنامه کثیرالانتشار آگهی داد:

پذیره نویسی

انتشار اوراق قرضه

دعوت مجامع زمانیکه قالب شرکت سهامی عام و خاص باشد.

تغییر قالب شرکت

انحلال شرکت

کاهش و یا افزایش سرمایه شرکت

تصفیه و تقسیم دارایی شرکت

مزایده سهام

دعوت سهامداران و مجمع موسس

تفاوت روزنامه رسمی و روزنامه کثیرالانتشار

بیشتر آگهی های قانونی در روزنامه رسمی چاپ می شود برای بهتر متوجه شدن این موضوع، می توانیم بگوییم که کلیه ی قوانین مرتبط به کشور زمانیکه به تصویب شورای اسلامی و تایید شورای نگهبان رسد فقط در روزنامه رسمی برای اطلاع دادن به کلیه ی افراد منتشر خواهد شد که پس از منتشر شدن کلیه ی افراد باید طبق قانون عمل کنند.

همانطور که در بالا نیز به آن اشاره کردیم به کلیه ی نشریات چاپی روزنامه ها همچون کیهان، اطلاعات، ابرار، قانون، نسل فردا، اعتماد، شرق، روزنامه همشهری و غیره روزنامه کثیرالانتشار گویند که آگهی های قانونی، همچون تاسیس و تغییرات شرکت در آن چاپ می شود اما امور دیگری همچون برای دعوت سهامداران، شرکا و هیئت مدیره برای جلسه های مربوط به مجامع عمومی هیئت مدیره نیز در روزنامه کثیرالانتشار به چاپ می رسد تا کلیه ی این افراد از تاریخ برگزاری این جلسات با خبر شوند.

نکته: نام روزنامه کثیرالانتشار انتخابی شما در اساسنامه قید خواهد شد که برای تغییر آن شرکا و یا سهامداران می توانند اقدام کنند.

توجه: افرادی که به کار نشریات چاپی می پردازند حتما باید از هیئت نظارت بر مطبوعات مجوز دریافت کنند. وزارت فرهنگ و ارشاد لیست کلیه ی روزنامه کثیرالانتشار را هرساله به عموم معرفی می کند.

 

موارد مربوط به تغییر روزنامه کثیرالانتشار

گاهی اوقات ممکن است بنا به هر دلایلی روزنامه کثیرالانتشار انتخابی شما از کار کنارگیری نماید که این موارد به دو دلیل ۱-در موارد قضایی بعنوان مثال تخلف و یا توقیف روزنامه ۲-در موارد غیرقضایی بعنوان مثال تعطیلی روزنامه و یا برخورد با ورشکستگی است این دو مرد باعث می شود که کار روزنامه متوقف گردد بنابراین با متوقف شدن روزنامه کثیرالانتشار از دسترس خارج شده و کلیه ی اطلاعاتی که این روزنامه به عموم می رساند قطع شود که بنا بر قانون ثبت شرکت ها هنگام دعوت صاحبان سهام به جلسات مربوط به مجامع عمومی اطلاع داده نمی شود.

با توجه به ماده ۹۷ قانون تجارت اگر اشخاص حقوقی به دلیل عدم انتشار آگهی در روزنامه کثیرالانتشار نتوانند سهامداران را دعوت کنند باید این اعلامیه را در روزنامه کثیرالانتشار دیگری که در آن درج آگهی می شود منتشر کرده و جلسات را به درستی طبق قانون برگزار کنند در کل این جلسه رسمیت داشته ولی متقاضی باید با ارائه اسناد و مدارک عدم انتشار آگهی را اثبات کند.

 

هزینه روزنامه کثیرالانتشار

بطور کلی روزنامه کثیرالانتشار به دو دسته ۱-روزنامه های کم هزینه و ۲-روزنامه های پرهزینه تقسیم شده اند. منظور از روزنامه های کم هزینه روزنامه هایی است که کمتر شناخته شده ولی روزنامه های پر هزینه روزنامه هایی است که مشهور بوده و اغلب توسط شرکت های بزرگ انتخاب خواهد شد.

 

روزنامه کثیرالانتشار پرهزینه شامل روزنامه های اعتماد، جوان، ایران، گل، اطلاعات، همشهری، شرق، جمهوری اسلامی و …

روزنامه کثیرالانتشار کم هزینه شامل روزنامه های البرز، امتیاز، سایه، شروع، صبح نو، عصر ایرانیان، ۱۹ دی، ستاره صبح و …

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 169
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 18
  • آی پی دیروز : 6
  • بازدید امروز : 20
  • باردید دیروز : 8
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 20
  • بازدید ماه : 121
  • بازدید سال : 1,629
  • بازدید کلی : 220,442